Sei in : Home » Tesi di dottorato » "Una lezione in aula per l'Educazione alla Cittadinanza Globale. Uno studio esplorativo-descrittivo in Italia e in Australia"

Ricerca Semplice

"Una lezione in aula per l'Educazione alla Cittadinanza Globale. Uno studio esplorativo-descrittivo in Italia e in Australia"

Autore Caccioppola, Federica
Abstract meglio se in inglese The research is based on a three-year doctorate program, from 2017 to 2020. It aims to describe aims and practices on GCE in two different national contexts: Central Italy (2017-2018) and Queensland (2019), Australia. To this end, the research analyses teaching strategies devoted to promote dialogue among students and between teachers and students. The research specifically focuses on how teacher
Dottorato di ricerca Contemporary Humanism
Dipartimento Giurisprudenza, Economia, Politica e Lingue moderne
Settore scientifico-disciplinare 11/D2 - Didattica, pedagogia speciale e ricerca educativa
Ciclo dottorato/Anno dottorato XXXIII / 2017
Editore LUMSA Università
Data di discussione 12 Marzo 2021
Tutor Prof.ssa Gabriella Agrusti
Coordinatore Prof.ssa Benedetta Papasogli
Relatore Prof.ssa Ira Vannini; Prof. Davide Capperucci
Parole chiave

Classroom practice Classroom practice , Global citizenship education Global citizenship education , Lesson aims Lesson aims , School curriculum School curriculum , Students actions Students actions , Teacher actions Teacher actions , Teachers Teachers , Teaching methods Teaching methods

Allegati